Page 41 - Märka last veebruar 2023
P. 41

 Iga moodulit on võimalik hinnata skaalal 0 kuni 5. Näiteks näitab 0. tase, et selle mooduli tegevusega ei tegeleta; 4. tase näitab, et kool tegeleb mooduli tegevustega süstemaatiliselt; 5. tase näitab, et kool arendab seda moodulit ise edasi. Iga kool (esindaja või meeskond) hindab ennast ise, kogub kokku tõendusmaterjalid ja seab selle alusel oma tegevusele uusi eesmärke.
Millisel tasemel on hea digiturvaline kool?
Sihttaseme määramine sõltub kooli tegevussuunast ning kohaliku omavalitsuse ja riigi ootustest. Heaks digihügieeni tasandiks on kolmas või neljas tase, sest see tagab süsteemsuse ja jätkusuutlikkuse. Kui kool on võtnud eesmärgiks tegeleda kübertalentide harimisega, on kooli jaoks oluline saavutada mõõdikus viies tase. Ka koolipidaja saab seada koolile eesmärgiks, et igas koolis tuvastataks mõni talent, kes esindab kooli erinevatel võistlustel ja olümpiaadidel, ning suunata selle mõõdiku taseme täitmiseks lisavahendeid.
Kus on murekohad?
Koolides ei ole digiturvalisust varem sellises mahus mõõdetud. Mõõtevahendi rakendamisel tuleb arvestada, et koolides võib digiturvalisuse mõõtmine ja turvakultuuri kasvatamine tekitada vastuseisu (Kübler-Rossi leinamudel). Vastuseis võib tabada koole
Märka Last / veebruar 2023
41




























































































   39   40   41   42   43