Page 36 - Märka last veebruar 2022
P. 36

 da, et Eestis võiksid õpilased teha kooli kaasa võetud nutiseadmetega kõike, mida soovivad.
Õpetajal tuleb oma igapäevatöös lähtuda peamiselt sellest, mida kool on oma kodukorras nutiseadmete kohta kirja pannud. Kodukorda koostades peab kool omakorda võtma aluseks selle, mida ütleb põhikooli- ja gümnaasiumiseadus õpilaste asjade hoiulevõtmise kohta üldiselt.
Seadus teeb vahet asjadel, mis on koolis täielikult keelatud (ohtlikud asjad, nagu näiteks lõhkeained või mürgistust tekitavad ained), ja asjadel, mis ei kujuta ohtu, kuid mille kasutamine peab olema kooskõlas kooli kodukorraga (näiteks nutiseadmed).
Kui õpilane kasutab koolis mõnd eset, näiteks nutiseadet, nii, et see ei ole kooskõlas kooli kodukorraga, on seaduse kohaselt koolil õigus see ese hoiule võtta. Seda on öelnud ka õiguskantsler.
Kooli kodukorras on kirjas hulk üldiseid käitumisreegleid, aga koolil on võimalik kodukorras ka täpsemalt kindlaks määrata, mida konkreetselt nutiseadmetega teha ei tohi. Näiteks võib kool kodukorras ette näha, et tunni ajal pole õpilastel lubatud kasutada nutiseadet õpetaja loata, või keelata tunni ajal nutiseadme laual hoidmise. Samuti võib kool kodukorras sätestada, et mobiiltelefone pole hindeliste tööde ajal lubatud kasutada.
Kui on tekkinud probleem, et mõned õpilased teevad koolis oma nutiseadmega lubamatult heli- või videosalvestisi ning kasutavad neid kaasõpilaste või õpetajate alandamiseks, võib kodukorras sätestada, et kogu koolis viibimise ajal on keelatud teha inimestest video- või helisalvestisi, välja arva- tud siis, kui see on õppetöö osa.
Koolil ei ole õigust nõuda, et kõik õpilased peavad oma nuti- seadme tunni ajaks hoiule andma olenemata sellest, kas õpi-
   36
Märka Last / veebruar 2022


























































































   34   35   36   37   38