Page 3 - Märka last veebruar 2022
P. 3

 Kes määrab virtuaalmaailmas
käitumisnormid?
Varje Ojala
Juhatuse liige
MTÜ Lastekaitse Liit
Kes oleks võinud ette kujutada, et aastaks 2022 on kogu virtu- aalmaailm niivõrd palju arenenud, et elektrooniline maatükk võib maksta rohkem kui mõni füüsiline krunt? Või et arvutimängud, millega paljud lapsed enamike täiskasvanute meelest liiga kaua aega veedavad, on muutumas üha rohkemate inimeste, sealhul- gas laste, reaalseks sissetulekuallikaks? Selle kõige kõrval on igapäevased zoom`i koosolekud, mis tundusid vaid paar aastat tagasi suure tehnoloogilise arenguhüppena, kujunenud tänaseks justkui kõige loomulikumaks osaks igapäevasest elust.
" Kuidas niivõrd suurte ja kiirete muutuste tuules mitte ainult ise ellu jääda, vaid osata aidata ja toetada ka meie lapsi?
Ma usun, et olenemata sellest, kui palju ja kuhu suunda tehnoloogia ka ei areneks, tasub meeles pidada, et mitmes mõttes on kogu virtuaal- maailm ennekõike reaalsuse käepikendus ja võimendaja. Samuti nagu päriselus, kus on võimalik tõmmata piire ja otsustada, mismoodi, kus ja kuidas käituda, kehtib sama loogika ka virtuaalkeskkondades. Teisisõnu saab igaüks anda läbi isiklike otsuste, käitumise ja eeskuju omapoolse panuse virtuaalruumi kujunemisel sõbralikumaks ning turvalisemaks.
Märka Last / veebruar 2022
3

























































































   1   2   3   4   5